fredag 7 december 2012

Tokigt!

Jag vet inte om det är nån som lagt märke till det, men jag är en sån där fånig motståndare mot spel i mobilen. Jag tycker det är tidsförstörande och vägrar! Men så hittade jag Ruzzle, eller Erik tipsade om det och ville spela med mig. Så jag installerade det och vi spelar.

Det är ett bräde med bokstäver och man ska hitta så många ord man kan på 2 minuter. Man spelar tre rundor och så räknas poängen ihop. Mest poäng vinner. Det är roligt! Man jag är sån dålig förlorare så jag blir lite sur när han vinner.

Iallafall, så spelade vi här om dagen... och då satt vi vid datorn, hade Skype igång och så spelade vi på varsitt håll. Efter en runda utspelas detta:

Jag: Men åååååååhhh! Dumma! Blir tokig... vilken dålig runda!
Han: Jag har inte spelat klart än.
Jag: Du kommer ta det... skit oxå!
Han: Nu är jag klar! Nu kan jag se vilka ord du tog.
(Man får en lista på vilka ord båda har hittat och kan jämföra dem)
Jag: Fick du "kuk"?
Han: Hahahaha, jaaa... *paus, han vänder sig mot kameran och ler* Det var nog första gången någon frågat mig den frågan!

Ridå.

Det är kul med ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar