måndag 14 juli 2014

5 arbetsdagar kvar

Sen är det semester! Jag lovar att denna semester är väldigt efterlängtad!

Vi behöver vara med varann och göra roliga saker tillsammans, vi behöver koppla av och rå om varann. Det ska bli så himla skönt! Just i år är semestern väldigt efterlängtad av mer än ett skäl. Så nu är nedräkningen igång iallafall... FREDAG! Då ska vi fira med tapas!

Jag hoppas att vi får lite fint väder iallafall, vi ska till Norge och vandra. Vi kommer bo på ett hotell och utgå därifrån. Kommer bli så galet mysigt! Här ska vi bo:

Kviknes hotell, Balestrand

Vi ska gå långa dagsturer och sen ha det bra på hotellet, äta gott (och troligen dyrt eftersom det är i Norge) och kanske klämma lite serier på kvällarna. Om vi inte somnar helt ovaggade bara när vi kommer tillbaka :)

I övrigt känner jag mig maktlös och ganska less. Jag har kommit till den punkten att jag lixom inte riktigt orkar känna så mycket. Jag försöker stänga ute dom känslor som är för jobbiga. Just nu är det mest tankar om dagarna på sjukhuset som spelas upp på repeat. Inge roliga dagar kan jag säga, men jag försöker att ta dem när dom kommer och stänga av däremellan.

Det mesta känns väldigt orättvist och det gör jävligt ont att läsa om andras lycka. Eftersom jag inte vill vara missunnsam så försöker jag bara att låtsas som ingenting. Som att andras lycka inte finns och att livet är rättvist. Jag vet att det är rätt dumt, men jag orkar inte känna så mycket längre. Behöver en paus från allt det tunga. Nån gång måste det ju gå över och just nu försöker jag ta mig över den tröskeln.

Eller, gå över gör det ju aldrig. Men bleknar och har bearbetats färdigt. Fram tills dess att jag är gravid igen och vi får vår lilla bebis kommer nog känslorna svaja upp och ner väldigt mycket. Och händer det aldrig så måste jag klara av att gå vidare ändå. Jag jobbar på det iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar