söndag 15 september 2013

Det blir inte som man tänkt sig alltid

Nej, det är verkligen så. Det blir inte alltid som man tänkt sig. Tyvärr. Mitt sikte har varit intsällt på denna höst av många anledningar. Den ena var ju att jag fick jobb på Tabergs Media Group. Det andra var att jag förhoppningsvis skulle få möjlighet att köpa en hundvalp som jag väntat på länge. Jag har tänkt, sökt och funderat på en valp med både Blessin och Ghibli i stamtavlan.

Möjligheten dök upp och jag ställde mig på kö. Det föddes en valp till mig i kullen! Underbart! Valpen skulle dock inte bo med mig, men hos en fodervärd. Det var verkligen hur kul som helst att det verkligen blev en valp till mig!

I förra veckan dök det dock upp en sak som ställde till det för mig. Jag vill inte riktigt ta detaljerna i bloggen, men det blev mer och mer klart att det skulle bli svårt att köpa valpen. Så... efter långa diskussioner här hemma så kom vi fram till att jag var tvungen att boka av valpen :(

Det var bara ett par dagar tills dom skulle fylla 4 veckor och det började bli dags att kika på vilken som skulle kunna bli min... men men, det var väl helt enkelt inte meningen. Så.. just nu i skrivandes stund så finns det varken hund hemma eller planer på att att ha det på ett tag heller. Känns lite jobbigt! Och väldigt trist! Planerna i Aliennes läggs på is ett tag och jag får helt enkelt vänta på min tur. Tungt beslut men jag vet ju att jag kommer ha hund igen. Och då ska den bo hemma, en liten plutt som bara blir vår :)

Det hela har rört upp känslor hela veckan och jag har inte varit på topp alls. Jag såg ju en chans att få tillbaka nåt med mina fina hundar i och visst ville jag helst ha valpen hemma så klart. Saknar ju att ha hund jättemycket. Blessin finns nästan alltid i mina tankar och hon fattas varje dag här hemma. Det kan kännas så fruktansvärt orättvist att hon var tvungen att lämna oss. Helt galet orättvist!

Min älskade hund.

Vi saknar dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar