lördag 27 juli 2013

Gyllene tider!

Igår var vi på Gyllene tider på Elmia, det var grymt bra! En riktig sommarkväll och stämningen var kanon. Vi tog en plats vid staketet framme vid scenen. Eller, Susanne hade gjort det när vi kom så vi hakade på. Att stå så nära gör ju att man nästan får deras svett på sig :-)

Hur som helst så var det riktigt bra! Det coola är ju att det är verkligen blandad publik. Från 13-14 år och upp till 50+ och alla kan sjunga med. Alla verkar tycka att det är "deras" musik, skitkul! Intressant att ett band kan spänna över så olika åldrar och hålla så länge. Deras första skiva släppte dom 1979, en EP, då var jag tre år. Jag tror inte att dom då trodde att dom skulle spela med gigantisk publik i blandade åldrar 37 år senare. Häftigt!

Jag är glad att vi bokade biljetter, det var väldigt bra! Andra gången jag går på GT, första var på Stadion i Stockholm med Lotta för ett antal år sen. Om dom kör en sväng till så vill jag gå igen!

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar