söndag 14 oktober 2012

Söndag i Borlänge

Idag var hundarna riktigt slöa på morgonen. Dom fick frukost och så somnade vi om vid 6. Sen vaknade jag av mig själv kl 9.20. Ingen av dem ville gå upp ur sin bädd. Dom bara blängde på mig när jag klädde på mig ytterkläderna. Fick ropa "gooodis", då kom dom skuttande, tokhundar.

Idag ska dom få bada, men det vet dom inte än. Lyckligt ovetandes :) Men det behövs. Tvättade alla filtar när Zingo kom, men nu lär även hon få en omgång i badkaret. Hon hade ett sår i örat när hon kom, det har läkt nu så det blir rengöring av örat idag oxå, det har runnit lite sårvätska på öronlappen och i örat. Så det blir bra att köra hela paketet. Klorna klippte jag igår, till hennes stora fasa.

Har en del grejer att ta tag i under dagen så det blir en nyttosöndag. Har en fläskstek i ugnen oxå. Gott!

Nu är det bara dagar kvar tills jag får lite hångel. Trevligt! Men dagarna går långsamt. Väääääldigt låååångsaaaaamt. Och det skulle vara helt underbart med en kram idag. Eller... alla dagar så klart! Men söndagar är alltid lite extra tråkiga. Men men, bara att bita i och göra lite måsten. Så går dagen fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar