tisdag 23 oktober 2012

Helgen och migrän

I torsdags kväll kom Erik hit :) Efterlängtad kan jag säga. Det är verkligen så att så här i början så är veckorna vääääldigt långa mellan tillfällena vi ses. Och ändå, så försöker vi ses ofta. Om jag fick välja fritt så skulle vi ses jämt. Eller nästan jämt iallafall. Nån dag då och då är bra att få ha för sig själv.

Iallafall så var helgen riktigt mysig. Vi hann med en drinkkväll, en spelkväll hos Lina och Micke, lite film, lite sushi och en massa kramar. Härligt! Så fixade Erik ny hårddisk till min dator! Jag har haft min dator i snart 4 år så den var lite trött. Nu har jag nästan som en ny dator :) Den är snabb och funkar klockrent! Tack sötis för hjälpen, du är bäst!

Igår tog jag mig i kragen och gick på Friskis igen. Det har varit si och så med träningen sen jag gjorde illa knät, men igår var jag taggad att gå. Eller taggad... det kanske var att ta i. Jag hade en lång monolog med mig själv om varför jag skulle gå och varför jag INTE skulle gå. Slutade med att jag gick och det var ju som vanligt jätteroligt :) Det var Maggans pass och hon är helt suverän, så med ett leende och svetten drypande åkte jag hem sen och var jättenöjd.

Imorse, tidigt, så drog jag iväg mot Linköping. Jag skulle gå på ett seminarium där idag. När jag vaknade så hade jag huvudvärk... men tog tablett och tyckte det började släppa. Men det var lite så där migränvarning. Nästan framme i Ludvika så tilltog värken och jag stannade och tog en migräntablett, vilade en stund i bilen och försökte sen fortsätta. Men väl i Ludvika så insåg jag att det inte skulle gå... fick stanna och kräkas. Trevligt, inte alls. Så det var bara att vända och ta sig hem. Men det är lättare sagt än gjort när man har migrän kan jag säga. Det är svårt att hålla ögonen öppna när man har så ont och när dom är öppna är det svårt att se. Så det tog 1,5 timme att ta mig hem. Kissade hundarna en snabbis runt huset och gick upp. Drack vatten och sen in under täcket och blunda.

Nu börjar det släppa så smått. Men fasen, jag brukar kunna känna av när det är på gång. Funderar på vad som utlöste det denna gång, för det kom så kraftigt så snabbt. Kanske mötande trafik i mörkret, ingen aning. Klarade av att få i mig lite yoghurt på förmiddagen och nu snart måste hundarna ut igen. Ingen höjdare eftersom solen skiner med sitt starka ljus. Solbrillor på och en kort sväng får det bli.

Till helgen kommer Erik tillbaka, längtar redan efter honom. Det är trist att somna ensam och vakna ensam. Så det blir kanon att få hit honom igen snart. Sen följer jag troligtvis med honom ner på söndag för på måndag ska jag på möte i Linköping. Perfekt att få sällskap ena resan ju! Ska bli ett intressant möte :) Återkommer med detaljer kring det senare om nån är nyfiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar