fredag 29 oktober 2010

Konstiga beslut

Idag tog jag ett beslut. Jag ska sluta följa en blogg som jag följt ett tag. Det är egentligen jättefånigt, men jag blir ledsen av lyckan som den speglar.

Det är en person som hittat rätt i livet och bildat familj. Jag är jätteglad för den här personens skull, det är jag verkligen. Men det känns oxå jättejobbigt... personen betydde något speciellt för mig. Det fanns nåt där, jag var lite för naiv när jag trodde på det bara.

Det är så knäppt att inte bara kunna vara glad för nån annans skull, men jag är inte det. Inte helt och hållet. Jo, glad för deras skull, men det gör mig inte glad. Utan att skriva för mycket om hela grejen så var det en chock när jag fick veta att det var en baby på väg "redan" då jag fick veta det. Jag har inget alls att säga till om, personen har ingen som helst rapporteringsskyldighet... det är inte det. Men det kändes i hela själen... det var jättejobbigt.

Usch, jag känner min missunnsam, förlåt! Iallafall, jag tror du vet vem du är, om du läser detta så... Jag är glad för din skull, men att läsa hos dig gör mig inte glad. Önskar dig allt gott i livet och har tänt en stjärna för dig idag, varmaste kramarna och ta hand om dig och de dina!

2 kommentarer:

  1. Jag förstår precis hur du känner. Jag kan känna ungefär samma inför en del personer. Jag är jätteglad för deras skull men det gör inte mig glad utan snarare lite ledsen. Det är jobbigt när livet inte blir som man tänkt. Och att ständigt påminnas om det är ännu jobbigare. Jag tror du gör rätt i att sluta läsa bloggen.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag förstår att det är mig du skriver om och jag förstår dig fullt ut. Och jag tackar så mycket för varma kramarna, skickar tillbaka en hög med kramar tillbaka till dig med! Ta hand om dig Kattis och lycka till i framtiden med dejtandet!

    P.S Jag kommer iallafall att följa din blogg vare sig du vill eller inte ;) D.S

    SvaraRadera