lördag 14 augusti 2010

Ny profil

Ok mina vänner, här kommer två olika förslag på ny profil:

1, en ganska positivt laddad kontaktannons-variant (nåra av er känner nog igen den):

"Jag är en kvinna i övre ungdomen, rätt kort och rund, glad för det mesta men kan bli sur om du inte gör som jag säger och håller med mig. Jag tycker om att laga mat och gör det gärna åt dig och mig, men du ska inte bry dig om att kritisera min mat för jag bryr mig inte och diska efter dig! Jag är ordningsam, på gränsen till pedant och tycker om när man sorterar tvätten i tvättstugan. Jag gillar inte när jag får dra isär dina strumpor eller vända dina kalsonger. Du får gärna hjälpa till hemma, eller du måste det, men gör det då på rätt sätt. Gör du fel bör du kunna erkänna det och göra om det på mitt sätt.

Jag har hund, en ganska elak kamphund, som du måste komma överens med. Tycker inte hon om dig så gör inte jag det heller. Du måste kunna acceptera att hon är nummer ETT i alla lägen. Jag spenderar mycket pengar på dem och ser gärna att du hjälper mig med diverse sysslor med dem. Om du tar på dig att betala för en massa hundgrejer så har du ingen talan när jag sen kommer med min fulla korg med prylar. Vi åker mycket på utställningar och du bör inte ha något emot att bära saker på dessa utflykter.

Jag tycker det är bra att säga vad man tycker och diskutera saker, men du bör hålla med och inte ha för starka åsikter om saker och ting. Jag gillar att vara ute och röra på mig, men gnäll inte på att det går långsamt för då får du inget sex på en vecka eller så. Jag är inte långsint men ser gärna att du aldrig drar upp saker om och om igen, då blir jag sur.

Nu söker jag DIG, mannen i mitt liv! Skulle dina önskemål på kvinna stämma överens med mina krav på man, då är DU definitivt rätt man! Du får gärna vara rik och givmild."

2, en variant som känns rätt passande oxå kanske?

En glad kvinna söker härmed tjänsten som partner till en man! Mannen bör vara stark, sprallig, rolig, romantisk, snäll och stå med fötterna på jorden. Om jag ska passa för tjänsten bör mannen jag söker ha en stor portion humor och en positiv inställning till livet.


En av mina bästa egenskaper är att jag är lite tokig och inte gör alltid som man förväntar sig. En annan sak som jag tror uppskattas med mig är att jag är bra på mycket t.ex.; diska, städa, tvätta och laga mat. Det enda är väl att jag inte gör det på kommando förstås…


Min humor är i världsklass och jag kan föra mig i sociala sammanhang med god förmåga. Jag arbetar bra i grupp och kan ta kritik, men passa dig för att ha dålig attityd mot mig. Det är inga som helst problem för mig att ta en ledande roll om det behövs och jag är bra på att delegera.


Som person är jag mjuk och snäll, ibland lite för snäll, men visst kan även jag surna till och fräsa ibland. Dock är jag sällan långsint (presenter är bra för att göra mig glad igen ;)…) och jag tycker inte om att vara osams. Jag blir sällan arg och är ganska sansad i hur jag hanterar konflikter.


På fritiden myser jag gärna i tv-soffan efter en promenad med hunden. Att laga mat och testa nya smaker är en favorit men det börjar bli trist att äta själv… Umgänget med min familj och vänner är viktigt för mig. Jag är inte typen som ränner på krogen. Det kan däremot vara väldigt kul att dansa och släppa loss ibland! För guds skull, servera mig inte vin och sätt på 80-tals musik om grannarna under är känsliga för lite skrålande sång och dansande fötter.


Om du tror att jag skulle kunna passa för tjänsten som partner åt dig så tveka inte att skicka ett mail!


CV
Grundskola, gymnasium, dykt på vrak på Filipinerna, diskat utan byxor på en camping, haft en talande gps på golvet i baksätet på bilen och trott att det var en biltjuv, hickat och gäspat på samma gång på ett matteprov i åttan, jobbat 15 år med bara män och undgått att bli galen (ok… bara liiite då..), gått in i fel lägenhet och satt mig på toaletten (det var faktiskt bråttom), seglat på fel sida den röda pinnen i en farled (BANG i kölen på båten) och varit tvungen att på äkta Sällskapsresan-manér hänga i bommen för att komma loss, åkt 150 mil bil på en helg med en kompis för att det är roligt att göra nåt istället för att vara hemma, haft magsjuka tre julaftnar (dock inte på rad), skrattat så jag kissat på mig när jag spelade ”Hej Knekt!” i fyran, bakat åtta kladdkakor på en kväll för att bjuda bort på förmiddagen efter… Listan kan göras lång, men jag har ett väldigt bra CV!


Referenser
Referenser finnes! Lämnas på begäran.


Sagt om mig:
”Du är en knasig, söt, glad, kul och tokig tjej.” Lotta, 25 år
”Alltså… kan du verkligen skriva så där?” Johan, 35
”Det finns få som du, det hoppas jag att dom fattar!” Storasyster, 38 år
”Du är ju unik, en skitbra tjej. Det bara är ju så.” Cathrine, 31 år
”Jag älskar ditt hår… det är… det är… så hårigt” Julia, 4 år
”Om jag vore 10 år äldre skulle jag fria till dig.” Robert, 16 år
”Tja, haru nån kille? Har du fått nån rajtantajtan?” Alkolist centralstationen

Nå, vad tycks? 1 eller 2 eller den gamla?

2 kommentarer:

  1. En referens till här: du är underbart tokig och omtänksam.
    Nr 1 är helkul, men risken finns att det andra könet fastnar för "kamphund" och är en riktig tokskalle.
    Nr 2 är riktigt bra mycket mera du än den gamla.
    Stor kram
    Mamsen

    SvaraRadera
  2. Oki! Dom röster jag fått är på nummer 2, då kör vi på den :)

    Så lägger jag in din referens med mams!

    Kramis

    SvaraRadera