måndag 1 september 2014

Det måste vända nu

Nu känns det som att det bara måste vända. Igår var det BF, beräknat förlossningsdatum, och en dag jag bävat för hela sommaren. Usch... ingen rolig helg alls. Har försökt att sysselsätta mig och tänka på annat men jag vet inte om det var dumt. Det blev storstädning, tvätt och sen lagade jag en massa mat till matlådor igen. Bra terapi för mig...

Men jag vet inte om det var dumt som sagt. Idag på jobbet fick jag verkligen kämpa för att styra upp tankarna och inte bryta ihop. Hur KAN det vara så himla tungt!? Nu är det ju snart 5 månader sen... Det tar sån tid att komma vidare! Jag blir ibland både frustrerad och arg för att det är så. Känns som om tiden sniglar sig fram och jag kommer aldrig loss.

Men nu hoppas jag att det kanske kan vända... att det nu börjar bli lättare att se framåt. Det har känts lättare i perioder, med nu i augusti blev det lite för mycket tror jag. Så mycket tankar och saker som hände. Sen har jag haft datumet 31:a aug som ett svart hål framför mig. Nu när jag passerat över hålet så kanske det kan bli lite bättre.

Jag gick hem tidigare från jobbet idag då jag kände att jag verkligen inte var i form att vara där... Jag kan le på utsidan och försöka hålla ihop, men det går oftast inte så bra i längden. Min chef är förstående och sa bara åt mig att gå hem och vila. Jag vet inte hur länge till det är så, att hon är förstående, men nånstans så står jag mig själv närmast och jag behöver lyssna på mig själv när det håller på att rinna över.

Jag ska ladda telefonen och sen gå ut i solen, sol är ofta bra för själen. Sen blir det lite middag, dusch och sen bums i säng. Behöver försöka få lite sömn på pluskontot känner jag... Så kanske blir lättare att orka med allt annat som jag har snurrandes i huvudet.

1:a september idag. Almanackan i min dator har en ikon som ser ut som ett kalenderblad med en etta på. Det kändes lite som om det både är 1:a dagen på en ny månad och symboliskt första dagen på det som komma skall. Idag är jag förbi den mörka dagen och förhoppningsvis blir det ljusare nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar