onsdag 15 augusti 2012

Göra nytta

Idag har jag gjort nytta! Har ringt elbolaget som jag har el och stadsnät ifrån, bett om att få mina fakturor månadsvis istället för kvartalsvis. Blir så grinig när kvartalsräkningen kommer, det är ju ett ganska stort belopp. Sen är det väl så att jag BORDE lägga undan varje månad... men det gör jag ju inte. Så nu blir det per månad istället. Passar mig bättre!

Sen har jag ringt Tele2 och sagt upp mitt mobila bredband. Har inte använt det alls sen jag flyttade hit och när jag åker iväg så har jag allt som oftast bara telefonen med mig numera. Jag har inget direkt behov av det som jag känner just nu. Jag kan köpa ett sånt där kontantkortsmodem om jag skulle behöva det framöver. Fiffigt nog så gick bindningstiden ut imorgon och sen är det ju uppsägningstid på det. Men det var jag beredd på så det är ju inget att knorra om. Bara att säga upp!

Tycker om att göra mig av med skit som man inte behöver ha. Eller skit, men saker som är onödigt. Sa upp en del som jag inte behöver helt enkelt. Det vart nästan en tusenlapp :) Så visst gör det skillnad.

Det finns roligare saker att göra med den tusenlappen än att spendera den på sånt som jag knappt uppskattar eller använder. Supernöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar