måndag 18 april 2011

Svårt?

Ibland kan jag tycka att det är så onödigt svårt med saker och ting. Den här gången gäller det min domän. Jag reggade den hos en leverantör men har sedan förra året valt att ha hemsidan hos en annan leverantör. Det har fungerat så bra så.

Tills i helgen. För nån månad sen så kom ett mail om att jag måste förlänga min DNS-tjänst. Det är ompekningen från den första leverantören till där hemsidan ligger. Jag tänkte att jag skulle flytta domänen till leverantören där jag har sidan, men det var tydligen lite knepigt så jag struntade i det. Frågade då på CryStone där jag hade reggat domänen om det var nåt mer jag behövde göra än att förlänga dns-tjänsten. Ja, det var bara att förlänga den så skulle allt rulla på.

Var det så enkelt tror ni? Nej... i helgen slutade min domän att fungera och jag ringde dem igen. Då visade det sig att jag visst måste förlänga domänen oxå, det vill säga betala för namnet. Ok, då fick jag en förlängningsfaktura och om jag betalade den direkt så skulle domänen komma igång igen inom ett par timmar.

Gjorde den det? Nej... så jag ringde igen under eftermiddagen och frågade om vad som hänt. Då skulle man ringa upp mig. Gjorde dom det? Nej... så idag ringde jag igen och frågade vad som händer. Då sa killen: Jag trycker igenom den nu så ska den vara ok inom ett par minuter.

Är den det? Nej... Jag tänker vänta tills i eftermiddag, men sen blir jag faktiskt sur om den inte är uppe och fungerar igen! Jag kan förstå att det kan fela ibland. Men detta är ingen svår grej att fixa och jag antar att dom gör det varje dag med massor av domäner.

Teknikens under...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar